Óvodapedagógusok: Gönczöl Beáta (Bea néni), Hefler Laura (Laura néni)
Dajka néni: Medve Dorottya ( Dóri néni)
Pedagógiai asszisztens: Hortobágyi Nóra (Nóri néni)
Csoportunk a Zsiráf csoport a Meséskert Tagóvoda emeletén található, az oldalsó lépcsőházból megközelítve az első csoport. Csoportszobánkat a letisztult pedagógiai környezet jellemzi. Igyekszünk a lányok-fiúk igényeit figyelembe venni, autós és építő részt terveztünk, babakonyhai részt különítettünk el. Alakítottunk ki nyugi-, és mesesarkot, használunk mozgásfejlesztő játékokat, és igyekszünk barátságos és otthonos környezetet teremteni, évszakoknak megfelelően.
A különböző sarkok, kuckók tapasztalataink szerint megteremtik a gyermek számára az egyéni, nyugodt percek átélését, ami minden esetben hozzájárul, és megkönnyíti az óvodai életbe, közösségbe való beilleszkedésüket.
Kiemelt feladatunknak tekintjük, hogy a kis Zsiráfokból igazi összetartó és nyitott közösséget varázsoljunk az évek alatt. Olyan csoportot igyekszünk formálni amire jellemző a családias, szabad légkör, a sok baráti kapcsolat, egymás elfogadása, azaz a tolerancia. Ügyelünk arra, hogy a baráti kapcsolatok a közös elképzelések, hasonló érdeklődési kör alapján alakuljanak ki. Célunk, hogy a gyermekek között kialakult kapcsolatok rugalmasak legyenek, és szívesen becsatlakozzanak más játszó csoportok tevékenységébe is. Lényegesnek tartjuk, hogy a hozzánk járó gyermekek a másságot teljes mértékig tolerálják, elfogadják. Ennek érdekében már az első naptól kezdve a gyermekeket szeretetteljes, nyugodt, biztonságos és elfogadó légkörrel vesszük körül.
Az óvodába érkezés után a délelőtt folyamán szabad játéktevékenységet biztosítunk a gyermekek számára. Játéktevékenység közben egyéni igényüknek megfelelően, folyamatosan tízóraizunk, illetve napi szinten friss gyümölcsöt is fogyasztunk. A szabad játéktevékenységet mozgással, dalos játékkal, verssel, mesével, kézműves tevékenységekkel színesítjük. A nevelés folyamatában a tevékenységközpontúságra és a komplexitásra törekszünk. Középpontban a valódi cselekedtetést, a felfedező
ismeretszerzést és az egyéni, saját maga általi tapasztalást állítjuk.
A feldolgozandó témáinkat heti- kétheti időintervallumban, az évszakokhoz, zöld, jeles napokhoz, aktuális projektekhez kapcsoljuk. Kiemelten figyelünk az egészségfejlesztő, egészségvédő tevékenységek megvalósítására, (mindennapos mozgás, sószóba), a fenntarthatóságra nevelésre (vízfogyasztás, takarékosság, szelektív hulladékgyűjtés) és az anyanyelvi fejlesztésre.
Lehetőségeink szerint (ha az időjárás engedi) ebéd előtt a szabad levegőn elégítjük ki a gyermekek mozgásigényét. Az udvari szabadjáték után (benti ruhába való átöltözés, mosdóhasználatot követőn) az ebéd következik.
Odafigyelünk a higiéniára, az ezzel kapcsolatos szokások és szabályok betartására,az önállóságra nevelésre, az étkezés és a mosdóhasználat terén is. Az ebédet követően pihenés következik. Minden nap az életkorukhoz igazodó mesével hangoljuk rá a gyermekeket a pihenésre. A pihenés kezdetét jelző mondóka elmondása után a gyermekek az otthon biztonságát idéző alvókáikkal
szenderülnek álomba. Az ébredést jelző zene után, a beágyazás következik, majd az uzsonna és az élményekkel teli hazatérés vár rájuk.
Az óvodai élet folyamán több alkalommal szervezünk óvodán kívüli programokat, kirándulásokat is, melyekről mindig időben fogjuk tájékoztatni Önöket.
Gönczöl Beáta: Kiskunhalasról származom, két felnőtt gyermekem van. 10 éve dolgozom óvodapedagógusként, 3 éve vagyok a Meséskert Tagóvoda tagja. A munkám a hobbim is egyben, nagyon szeretek a gyermekek között lenni, segíteni fejlődésüket, és már 3 évesen erre a hivatásra készültem. Kiemelten fontosnak tartom az óvodai élet során a tudatos fenntarthatóságra nevelést, valamint a közösségépítés mellett az érzelmi és erkölcsi nevelést, és a következetes szokás-, és szabályrendszer kialakítását. Szeretettel támogatom a különleges bánásmódot igénylő gyermekeket beilleszkedésükben és óvodai tevékenységeikben. Munkámban jellemző rám a gyermekközpontúság, a következetesség az elkötelezettség és az innováció. Személyes példamutatással próbálok példát adni a gyermekeknek a globális környezeti problémák kérdéseiben (vízpótlás, pazarlás, szelektív hulladékgyűjtés), valamint az egymás iránti szeretetben, elfogadásban és az érzelmeik felismerésében, kimutatásában és kimondásában. Ehhez kapcsolódóan a Csillagtündér módszert alkalmazom munkám során. Célom, hogy a gyermekekből nyitott, elfogadó, érdeklődő, önálló, jól kommunikáló és konfliktusmegoldó gyermekeket neveljek, akik biztos alapokkal, kiegyensúlyozottan indulnak majd az iskolai életbe.
Hefler Laura: 24 éves vagyok, óvodapedagógusként dolgozom 3. éve. Idén sikeresen teljesitettem a Ped1 minősítést.
Őcsényből, egy kis faluból költöztem fel 2025-ben Budapestre.
1 éve szereztem gyermekfittnesz és gyermekaerobic oktatói képesítést. Nagyon szeretek mozogni, és ezt az érzést, a sportolás és mozgás iránti szeretetet szeretném idővel, játékos formában továbbadni a gyerekeknek.
Fontosnak tartom az érzelmi nevelést, és a lelki egészség fejlesztését is, ezért kolléganőmmel a Csillagtündér módszert együtt fogjuk a csoportunkban alkalmazni.
Óvónőnek lenni a legcsodálatosabb hivatások közé tartozik, ezért számomra minden nap egy lehetőség, és egyben kihívás is, hogy mindig megtaláljuk az öröm és a szeretet forrását, közösen kísérjük végig a gyerekeket első igazi útjukon a világban.
Medve Dorottya vagyok, a zsiráf csoport dajka nénije. Újpesten élek, 2025 tavasza óta dolgozom az óvodában.
Kiskoromtól kezdve kisebb gyerekekre vigyáztam, játszottam velük és kísértem minden léptüket. A dajkai feladatok új kihívást jelentenek számomra, de azon leszek, hogy minél jobban tudjak együttműködni a csoportomba járó gyermekekkel, a kollégáimmal és a szülőkkel is.
Hortobágyi Nóra vagyok, férjezett és három gyermekes édesanya. 2017-től dolgozom a Meséskert Tagóvodában. Dajka nèniként kezdtem, majd közben elvégeztem a gyógypedagógiai asszisztensi iskolát is. Három éve már ebben a munkakörben dolgozom. Fontos számomra, hogy összhangban, együtt tudjak működni az óvodapedagógusokkal, hatékony támasza és segítője legyek szakmai munkájuknak. Szeretek a gyermekeknek segíteni a szokások kialakulásában és az óvodai beilleszkedésben, majd a mindennapok során.
Kiemelt feladatomnak tartom a különleges bánásmódot igénylő gyermekek egyéni támogatását.