A Gyöngyszem Tagóvoda bemutatása
„ Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő azt hiszi: csak játszik. De mi már tudjuk, mire megy a játék.
Arra, hogy a világban otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle.”
( Varga Domonkos)
Óvodánk Angyalföld zöld övezetében a Gyöngyösi sétányon, gyönyörű virágoktól pompázó parkban helyezkedik el.
A 2015 nyarán, magas színvonalon, minden igényt kielégítően felújított udvarunkon mászó fallal ellátott függeszkedő és egyensúlyozó játékok, gumiburkolatú focipálya, párakapu, térplasztikai megoldással megépített pancsoló medencék, zuhanyozók, csúszdák biztosítják a lehetőséget a gyermekek élmény-és tapasztalatszerzésére, mozgásfejlesztésére, mozgásigényének kielégítésére és a felfrissülésre.
2024-re teljesen felújították az óvoda épületét, új korszerű, megújuló energiával épült meg az ország első SMART óvodája.
A Gyöngyszem Tagóvoda SMART koncepciója az építészeti kialakításban, az üzemeltetési rendszerben és a pedagógiai programban is érvényesül.
Az épületben alkalmazott műszaki és gépészeti megoldások egy komplex monitorozó és optimalizáló épületfelügyeleti rendszer beépítésével okos középületet eredményeztek. Az intelligens eszközök (pl. okos világítás, okos termosztát, okos zárak, okos kamerák stb.) összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, valamint a felhasználóval, hogy segítsék az intézmény kényelmesebbé, biztonságosabbá és energiahatékonyabbá tételét.
Az épületben van digitális eszközökkel felszerelt, az informatika világába bepillantást engedő okosszoba, a személyiségfejlődést az alkotás folyamatán keresztül elősegítő kreatív képzőművészeti műhely, a közös főzés élményét megadó és egészséges táplálkozásról tapasztalat útján ismeretet adó tankonyha,sószoba, fejlesztő eszközökkel, mászófalas és kalandpark-jellegű eszközökkel felszerelt tornaszoba, logopédiának, gyógypedagógiának kialakított helyiségek.
Óvodánk állandó lakója Pepper robot, aki segítségükre lehet, ha a kerülettel, vagy az Egyesített Óvodával kapcsolatban kérdésük lenne.
A teraszokon és a játszóudvaron lévő tankertek révén, melyekben gyógy és fűszernövények vannak beültetve, a gyerekek tapasztalati úton megismerik és megszeretik a természetes környezetet, növénytermesztési és felhasználási ismereteket szerezhetnek.
Kétnyelvű programunk 2024 szeptemberében indult be, jelenleg kiscsoportos korosztály számára. A magyar- angol kétnyelvű óvodai csoportjainkban a délelőtti mindennapos tevékenységek, valamint az irányított foglalkozások is két nyelvű környezetben valósulnak meg.
A BGC Angol Óvodai Programban alkalmazott „egy személy – egy nyelv” oktatási modell lehetőséget biztosít arra, hogy az óvodai foglalkozások a Magyar Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára épülve, két nyelven folyjanak.
A program célja: A BGC Angol Óvodai Program célja az észrevétlen, játékos, kötöttségektől mentes, felszabadult nyelvelsajátítás megvalósítása.
Gyakorlati útmutatónk a Tevékenységközpontú Óvodai Nevelés adaptációja. Lényege többirányú:
„A tevékenységközpontú óvodai nevelés a három-hét éves gyermekek szociális életképességét (életre nevelését) minden későbbi fejlődés alapjaként kezeli. A pedagógiai célok és feladatok centrumába tudatosan az együttműködési és érintkezési képességek fejlesztését állítja, azaz kooperációra és kommunikációra kívánja képessé tenni a gyermekeket…”
A gyermek minden tevékenysége révén tanul, élményein és tapasztalatain keresztül ismerkedik a külvilággal. A tapasztalatszerzésre, a játékban, a játékba integrált tanulás-fejlesztés során biztosítunk lehetőséget, melyet sok helyszíni programmal, színesítünk. Kiemelt nevelési területeink a játék és tanulás, a társas és közösségi tevékenység, a munka és szabadidős tevékenység. E három terület szövi át a gyermekek óvodai életét. A játékot a tevékenységek sorában elsődleges, semmi mással nem helyettesíthető alaptevékenységnek tekintjük.
Nevelőmunkánk jellemzője az inkluzív szemlélet, a gyermekek tisztelete, jogainak érvényesítése, alapvető szükségleteinek kielégítése, sokoldalú fejlesztése nyugodt, szeretetteljes környezet biztosítása, az esélyegyenlőség megteremtése. A gyermek fejlődéséhez és egyéni fejlettségéhez differenciáltan alkalmazkodó módszereket és eljárásokat építünk be gyakorlati munkánkba.
Évenként változó létszámú, sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelését is vállaljuk.
Fontosnak tartjuk, az egészséges életmódra nevelést, ezért naponta, lehetőség szerint szabad levegőn tartjuk a mozgásfejlesztést, minden héten más-más mozgásos játékot szervezünk az udvaron, illetve péntekenként közös zenés tornával, kocogással zárjuk a hetet.
Nevelésünk folyamatába szervesen beépül a „jeles napok” és saját intézményi hagyományaink megünneplése, ezeken az eseményeken a szülők részvételére is számítunk.
A „zöld jeles napok” közül az Állatok Világnapjához, a Föld Napjához, a Víz Világnapjához és a Madarak és Fák napjához kapcsolódó programokat szervezünk, melyeket élményszerűen, játékosan dolgozunk fel. Célunk a „Zöld Óvoda” cím elnyerése, ennek első lépéseként 2017. szeptemberében megkaptuk a „Madárbarát kert Óvoda” címet.
A környezettudatos szemlélet alakításának érdekében szelektíven gyűjtjük a papír és műanyag hulladékot, komposztálunk.
A családokkal való szorosabb kapcsolattartást segítik az ünnepekhez kapcsolódó játszó/kézműves délutánok.
Az új gyermekek és szüleik, a beiratkozást megelőzően Nyílt napon ismerkedhetnek óvodánkkal. A kicsik beilleszkedésének megkönnyítése fokozatosan, a szülőkkel közösen történik.
Közös ünnepeink!
Mobilitás hete
Ovilimpia
Gyöngyszem nap
Állatok világnapja
Mikulás
Adventi – készülődés,
Farsang
Víz világnapja
Föld napja
Húsvéti készülődés
Egészség hét
Anyák napja
Gyermeknap
Madarak és Fák napja
Évet záró események