Cím kép

Pedagógiai célú eszközfejlesztés

BEE-BOT

A robot játék segítségével a gyerekek megismerkedhetnek a programozás alapjaival. A gombok segítségével a gyerekek egyszerű feladatokat adnak a robotnak – irányt, amerre a méhecske formájú robotnak mennie kell. A szeme mozgatásával és hanggal jelzi, hogy feladatot kapott. 40 feladatot képes megjegyezni. Ezután helyezzük a szőnyegre és figyeljük, hogyan mozog. A kínálatunkban megtalál még különböző kiegészítőket, melyek még érdekesebbé teszik a robottal való játékot.

KAMISHIBAI — PAPÍRSZINHÁZ

Minden szülő és pedagógus szívesen mesél a gyerekeknek. Mert a mese a megnyugtató, feszültség oldó hatásán túl, képes valami sokkal többre is: a mesében megtalálhatók ugyanis azok a tanítások, amelyek a lelki gyógyuláshoz szükségesek.

A Japánból eredő és igen népszerű Papírszínház, a Kamishibai a mesekönyveket mintegy színházzá alakítja. A fakeretben mozgatható nagyméretű lapok segítségével a mesélő, a gyerekekkel szembefordulva, a lapok mozgatásával, az ebből eredő játékkal és ennek drámai hatásával igazi színházi élménnyé változtatja a hagyományos meseolvasást.

E technika segítségével mindenki által jól láthatóvá válnak a képek, a figyelem egyszerre tud az illusztrációkra és a mese szövegére irányulni, a mesélő pedig a lapok hátulján olvasható szöveget kellő hatással tudja előadni közönségének. Nem szükséges többé az olvasás megszakítása, a könyv körbeadogatása, minden hallgató egyszerre élvezheti a mese szövegét és a hozzá készített illusztrációkat.

Pedagógiai, foglalkoztató eszközként is igen jól működik a színház, hiszen házon belül, a gyerekek által is bővíthető, egyszerűen elkészíthető egy-egy mese házi verziója saját illusztrációkkal, melyet azután a keretbe csúsztatva könnyedén fel lehet használni a további közös olvasásokhoz.

FÉNYPANEL

A tudományos felfedezéshez ideális, a világító fény stimuláló alapot nyújt a gyermekeknek, hogy felfedezzék különböző anyagok és a fény tulajdonságait.

 

https://youtu.be/La-OQYLEpiA

DIOO

A DIOO a sikeres iskolakezdéshez szükséges készségeket játékosan fejlesztő eszköz; egy új, innovatív, teljes egészében magyar digitális fejlesztés.
A Digitális Okosjáték Óvodásoknak (DIOO) billentyűzet és egér nélkül, érintőképernyőn irányítható program, amelyben a feladatokat hangutasítások alapján kapják a gyerekek. Az Okosjáték lehetővé teszi az óvodások iskolaérettségi szintjének mérését és a szükséges képességek erősítését.

 

https://youtu.be/7XFOUAdqHmU

MOZGÁSKOTTA

A Magyar Mozgáskotta Módszer a gyermekközpontú módszertani kutatások legújabb eredményeként olyan tervszerű és hatékony eszközt kínál a pedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak, amely a kisgyermekkor testi és pszichológiai sajátosságaihoz alkalmazkodva játékos módon fejleszti a gyermek testi, kognitív, affektív és viselkedéses funkcióit. Olyan módszert, amely tornaterem híján a csoportszobák átrendezésével is alkalmat nyújt arra, hogy a mozgás és a sport a mindennapok meghatározó élményévé váljon. A természetes mozgásfejlődés és az alkalmazott sportági mozgások aprólékosan lebontott elemei, valamint az összetett gyakorlatokban felhasznált kognitív funkciók, reprezentációk – más megközelitésben – az agyi funkciók mozgásos megnyilvánulásai. Ezekből az elemekből a fejlesztési feladatok szerint összeállított, különböző nehézségű mozgásprogramok tehát a szabályozó rendszerek és a mozgató szervrendszer együttes fejlesztését, ökonomikus harmonizációját szolgálják.

OKOSKOCKA

Mi is az Okoskocka fejlesztő eszközcsalád?

  • Pszichológus, logopédus, tehetségszakértő és fejlesztőpedagógusok által kifejlesztett játékos eszközrendszer és módszer.
  • A komplex eszközrendszert hét eszköz alkotja. Az eszközök az egyes mentális funkciók fejlesztését szolgálják. A hét funkció a vizuális percepció, az akusztikus percepció, a számolás, a testséma, a térészlelés, anyanyelv, valamint a mese-, szövegértés.
  • Az eszközök az adott értelmi funkciót az idegrendszer érési folyamatával összhangban fejlesztik a legújabb kutatási eredmények alapján.

Az Okoskocka fejlesztő eszközcsalád célja:

  • A 3-10 éves gyermek mentális képességeinek maximális kibontakoztatása.
  • Az iskolai tanulást (olvasás, írás, számolás) megalapozó képességek fejlesztése egyedülálló koncepció alapján.
  • A szülők tájékozódása gyermekük értelmi fejlődéséről.
  • Tanulási nehézségek megelőzése, felzárkóztatás.
  • Tehetségfelismerés és a tehetséggondozás segítése.