Cím kép

CSOPORTOK - Kockás fülű Nyúl

Kockásfülű nyúl csoport bemutatása

„Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő azt hiszi: játszik. De mi már tudjuk, mire megy ki a játék. Arra, hogy a világban otthonosan mozgó, eleven eszű, és tevékeny ember váljék belőle.”

Varga Domokos

Csoportunk vegyes csoport, 3-7 éves korig járnak hozzánk a gyerekek.

A környezetvédelem, az egészséges életmód kialakítása nagy hangsúlyt kap a nevelő munkánkban.

Jellemző ránk, hogy a gyerekek érdeklődésére alapozva egy-egy témát több oldalról megközelítve, projekt szemlélet alapján dolgozunk fel. Gyakran kísérletétezünk, játszunk homok-víz asztallal, sokat foglalkozunk a természetvédelmével. A projektek feldolgozásában, a szülőket igyekszünk bevonni, részt vesznek az ötletek gyűjtésében, eszközök készítésében, ill. ha lehetőség van rá, az élmények feldolgozásánál. Ezek az élmények bővítetik a gyerekek ismereteit, a játékos cselekedtetések gazdagítják a gyermekek játéktevékenységeit, fejlesztetik érzelmi, szocializációs kompetenciáikat, személyiségüket.

Kiemelten foglalkozunk az érzelmek feldolgozásával, az érzelmi, erkölcsi nevelés területével.

A mese kiemelt szerepe jellemző csoportunkra. Meseterápiás foglalkozások, „Mesét másként” módszer rendszeresen megjelenik a mindennapi nevelő munkánkban. Rendszeresen megjelenik kezdeményezéseinken, a Papírszínház, a mesék még gazdagabb feldolgozása céljából.

A Persona Doll módszer alkalmazása lehetővé teszi, hogy gyermekeink megtanulhassák a konfliktus kezelés módszerét, ön, és társismeretre tehetnek szert, megtanulhatnak együttműködni, elfogadóbakká válhatnak, empatikusabbá válhatnak a mássággal szemben. Ezeken a foglalkozásokon gyakran mesélünk, drámajátékokat játszunk, illetve sokat beszélgetünk, hatékonyan alkalmazzuk „Hangérintő” /zeneterápiás játékainkat/

Csoportunkban az „Így tedd rá” módszer is beépül, a képesség, zenei fejlesztés érdekében.

A szabad játék megvalósulása, kiemelt terület csoportunkban. Igyekszünk, a helyet, időt, eszközöket megteremteni a szabad játék kibontakoztatására.

E nagyon fontos terület mellett, maximálisan kihasználjuk a játék fejlesztő hatását. A játékos cselekedtetés, a játékban integrált tanulás szervezésével teremtjük meg a differenciált, egyéni bánásmód feltételeit, a képesség fejlesztést, a sikeres iskolára felkészítést.

Igyekszünk a szülőket bevonni a mindennapjainkba, rendszeresen szervezzünk „nyuszi klub” délutánokat, szülői fórumokat, gyakran együtt játszunk, munka délutánokon együtt tevékenykedünk

Óvodapedagógus

  • Kardos Beáta
  • Vályi-Nagy Rita

Dajka

  • Fazekasné Tóth Gabriella

Pedagógiai asszisztens

  • Szabó Sándorné Zsóka