Cím kép

Pedagógiai célú eszközfejlesztés

Innovatív eszközeink

Papírszínház

A Japánból származó Papírszínház, a Kamishibai a kami (papír) és a shibai (színház) szavak összetétele. A Csimota Kiadó által népszerűsített Papírszínház-mesét, mint mesefeldolgozási módszert, színházi élményt nyújtó játékot kiválóan lehet alkalmazni óvodákban, iskolákban és családi, otthoni közös mesemondáshoz.
A pedagógus igazi színházi élménnyé tudja változtatni a mesemondást a Papírszínház-mesékkel. A mesét illusztráló képek hátlapján található szövegek, a képkezelési technikákra vonatkozó instrukciók segítik a mesemondói tevékenységet, igazi drámai hatást érhetünk el a képek mozgatásával, a mese ritmusának egyedi megválasztásával, s lehetőségünk van a mesét hallgató gyerekek bevonására, az interaktív meseélmény átélésére.

Papírszínház dobozán keresztül néz két óvodáskorú kislány.Gyermekek szőnyegen ülve hallgatják az óvodapedagógus meséjét, amit papírszínház módszerrel valósít meg.

Okoskocka

Az értelmi képességek területeinek fejlesztésére kiváló eszköz, melyet a pedagógusok a napi fejlesztő munkájukba könnyen és nagy hatékonysággal tudnak beépíteni.

Két óvodáskorú kisfiú okoskockával játszik az asztalonÓvodáskorú kislány okoskockával játszik az asztalon

Bee-bot

A Bee-Bot egy egyszerű és gyerekbarát kivitelű programozható játékrobot, mely tökéletes eszköz az irányok tanításához és gyakorlásához, illetve a programozás alapismereteinek játékos elsajátításához. Óvodánkban minden csoport számára biztosított a különböző, képekkel illusztrált pályákkal. A nagyok számára Blue-bot és tablet használata is biztosított a tehetséggondozás érdekében.

Óvodáskorú gyermekek a földön a kiterített Bee Bot matrac körül játszanak a Bee BottalÓvodáskorú gyermekek a földön a kiterített Bee Bot matrac körül játszanak a Bee Bottal

DIOO

Az „OkosJáték”, mely a képességfejlesztés tárházát tartalmazza, olyan érintőképernyős digitális komplex rendszer, mely óvodásaink digitális tudását erősíti.
Óriási szerepe van a sajátos nevelést igénylő gyermekek fejlődési folyamataiban, sőt kielégíti az egyéni fejlesztés igényeit és szükségleteit, ezért elsősorban egyéni fejlesztésre és iskola előkészítő program keretén belül használjuk.

Óvodáskorú kislány a DIOO kijelzője előtt állva játszik digitális játékotFejlesztő szobában DIOO gép elhelyezve

Persona Doll

A módszer középpontjában egy játékbaba áll, melyet az óvodapedagógusok személyiségjegyekkel ruháznak fel. A baba időközönként „meglátogatja” a gyerekeket, és segítségével a csoportot érintő témákról beszélgetnek. A módszer segítségével a problémamegoldásban és konfliktusok kezelésében fejlődnek a gyerekek, képesek lesznek a csúfolódást és a kirekesztést átváltoztatni a tisztelet és a törődés irányába.

Persona Doll foglalkozás. A pedagógus fogja az ölében a Persona Dollt, előtte gyermekek ülnek a szőnyegen. Figyelik a pedagógust.