Integráció
Elutasítjuk a hátrányos megkülönböztetést bármilyen okból, így különösen a gyermek vagy hozzátartozói bőrszíne neme, vallása, nemzeti, etnikai hovatartozása, politikai vagy más véleménye, nemzetiségi, etnikai vagy társadalmi származása, vagyoni és jövedelmi helyzete, kora, cselekvőképességének hiánya vagy korlátozottsága, születési vagy egyéb helyzete miatt. Társadalmi beilleszkedését segítjük a kiemelkedően tehetségestől a gyenge adottságúig, tekintet nélkül egyesek akadályozottságára, s az esetleg tapasztalható nagyon eltérő képességeire.
Természetesnek vesszük és értékként kezeljük a különböző, sokszínű kulturális hátteret, gondolkodásmódot, másságot.
Célunk
A harmonikus, nyugodt, biztonságot adó óvodai környezetben természetessé váljon a gyerekek között személyiségük különbözősége.
Feladatunk
inkluzív szemlélettel a különbözőséget elfogadó viselkedés és magatartás alakítása a gyermekközösségekben, ezen belül különösen a tolerancia, türelem, megértés, figyelmesség, segítőkészség, empátiás készségek alakítása.
Alapító okiratunk alapján biztosítjuk a beszédhibás és egyéb fogyatékos, illetve a sajátos nevelést igénylő gyermekek nevelését, fejlesztését, ha a szülő ezt az intézménytől kéri és a gyermekközösségben ellátható, szocializálható.
Célunk, a másságot elfogadó környezet megteremtése. Azok számára, akik valamilyen szervi vagy mentális, lelki, idegi eredetű problémájuk miatt nehezen szocializálódnak, szakember segítségét kérjük.
Tájékozódunk a szükséges módszerekről, technikákról, terápiás eljárásokról. Fejlesztjük azokat a kompetenciákat, melyek segítenek az ilyen jellegű problémával küzdő gyermekeknek.
Fontos az óvodapedagógus különös érzékenysége a gyermekkel szemben.
Belső elvárásunk szerint jellemezze:
- Empátia
- Türelem
- Nyitottság
- Együttműködési készség a gyermekkel, szülővel, szakemberekkel
- Konfliktuskezelés
- Következetesség
- Motiváció
- Sokszínű munkaformák, módszerek alkalmazása
- Tudatos tervezés, differenciálás
Az általános fejlesztést az óvodapedagógus, a sérülés-specifikus fejlesztést a pszichológus, a logopédus, utazó gyógypedagógus, a preventív – korrektív fejlesztést a fejlesztőpedagógus végzi.
A családi nevelés elsődlegességét elismerjük, tiszteletben tartjuk a szülők nevelési elveit.
Lényegesnek érezzük, hogy a gyermek ne érezze a sajátos problémájából adódó hátrányos helyzetét, segítséggel vesszük körül, s mindent megteszünk annak érdekében, hogy egyéni képességeihez mérten a legoptimálisabban fejlődjék.
Egyéni eltéréseket toleráló, arra építő képességfejlesztést végzünk, mely alapjául szolgál a gyermek teljes személyiségfejlesztésének.
A fenntartó által biztosított szolgáltatások
A logopédus délelőttönként segíti a gyermekek beszédkészségének fejlesztését, szűrést végez. A pszichológus segítségét heti 1 alkalommal vehetik igénybe a szülők. Konzultál az óvónőkkel, részt vesz munkatársi, team megbeszéléseken, nevelői értekezleten.
A szülők részére fórumot szervezünk az általuk igényelt, vagy a nevelőtestület által javasolt témákban.
Az utazó gyógypedagógus a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztését végzi a számukra előírt óraszámban.