Cím kép

Óvodánkról

Futár Tagóvoda bemutatkozó PPT

Kik vagyunk?

Óvodánk a Béke – Tatai úti lakótelepen található, 1988 óta működő 8 csoportos intézmény.

  • Külső jellemzőit tekintve tágas, nagy alapterületű, modern épület.
  • Berendezése, tárgyi környezete kiemelten jó feltételeket nyújt a gyerekek óvodai neveléséhez, az óvodás évek kellemes eltöltéséhez.
  • Az épülethez nagy, 600 négyszögöles udvar tartozik, ahol  sokféle, különböző mozgást, fejlesztő játékot és változatos tevékenységet nyújtó udvari lehetőséget találnak a gyerekek.

Mire törekszünk?

A nevelés az „Életre szóló ajándék” szellemében folyik, amely sok játékkal, változatos tevékenységgel, sok tapasztalással fejleszti, neveli a gyerekeket.  Szeretnénk az ovisainkban kialakítani az egészséges én-képet, amely a gyermeket elfogadó, egyéni fejlődésében támogató és segítő nevelői magatartás, és a családokkal való érdemi együttműködés eredménye.

  • Kiemelt feladatunknak tekintjük a gyerekek anyanyelvi nevelését, kommunikációs képességeik tervezett módon történő fejlesztésével az
  • Társas érintkezési formák elsajátítását, az együttműködési készségek fejlesztését.

A gyermekek életét színes programok színesítik.

  • Havi rendszerességgel népzenei programok, bábelőadások, mesejátékok előadókkal,
  • ünnepkörök, ünnepélyek, óvodai hagyományok,
  • egészséges életmód alakulását segítő gyümölcs-zöldségfogyasztás naponta, és
  • rendszeres mozgáslehetőségek /úszás, korcsolya, birkózás, tánc /,
  • kirándulások.
  • A fenntartó által különfoglalkozások részvételére van lehetőségük: (5-6 éves korosztály)
  • Láng Vasas pálya: tartásjavító torna és labdás torna
  • Budapesti Honvéd Sportegyesület: úszás

Az óvodánkban folyó oktatás-nevelés tárgyi feltételeinek folyamatos fejlesztése érdekében alapítványt működtetünk.

Az ELTE gyakorló intézménye vagyunk 2016 óta. Itt tanulnak nálunk a lelkes óvodapedagógus hallgatók.

Milyen garanciáink vannak?

  • Alkalmazottaink nyitottak, felkészültségük magas színvonalú.
  • Figyelembe vesszük a szülők észrevételeit, számítunk a partneri kapcsolatra.
  • Az óvoda irányításával arra törekszünk, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk a családok, és önmagunk számára is.

Az óvoda és a család kapcsolata

Minden óvodás gyermek fejlesztésének alapja a gyermek személyiségállapotának megismerése. A személyiség fejlődésének támogatásához törekszünk a szülők, nevelésben közreműködők nevelési szokásait, elvárásait megismerni, és az együtt nevelés érdekében egyeztetni nevelési céljainkat, feladatainkat.

Célunk
A családi nevelés erősítése, a család és az óvoda együttműködésének elősegítése a gyermekek összehangolt nevelése érdekében.
Korrekt, kölcsönös bizalom, kölcsönös segítségnyújtás kialakítása és fenntartása, az óvoda pozitív szerepének kialakítása, a szülők megnyerése a közös nevelés érdekében. Az óvodakezdéstől az óvoda befejezéséig különböző szintű kapcsolattartási, tájékoztatási formák működtetése, melyeken keresztül a szülők betekintést nyerhetnek, tapasztalatot szerezhetnek és meggyőződhetnek az óvoda környezeti jellemzőiről, pedagógiai tevékenységéről, a gyermekcsoportok életéről és gyermekeik fejlődéséről.

Az együttműködés alapelvei
▪ A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, az óvoda kiegészítő, segítő szerepet tölt be.
▪ Az együttműködést jó partnerkapcsolatban valósítjuk meg. Figyelembe vesszük a családok sajátosságait, szokásait. Az együttműködés, a segítségnyújtás módját a családokhoz illesztjük.
▪ Az együttnevelésben a kezdeményező, elfogadó szerepet vállaljuk fel.
▪ A szülők kéréseit, javaslatait igényeljük, megfontoljuk.
▪ Biztosítjuk a családi és az óvodai élet közötti folyamatosságot, az átmenetet.
▪ A kapcsolatfelvétel és – tartás legmegfelelőbb módját családonként keressük meg.
▪ Megértő, bizalmat ébresztő magatartással kezdeményezünk kapcsolatot minden családdal.
▪ A családdal kapcsolatos információkat diszkréten kezeljük.

Feladataink:
▪ Az óvoda nyitottságát biztosítjuk
▪ A szülőket tájékoztatjuk arról, hogy a különböző szintű és tartalmú információhoz hogyan juthatnak hozzá (faliújságok, dokumentumok, honlapok)

▪ A szülőket megismertetjük azokkal a formákkal és lehetőségekkel
– amelyekben saját gyerekükről
– a gyerekük csoportjáról
– az óvoda életéről, tartalmi munkájáról kaphatnak tájékoztatást

▪ Arra törekszünk, hogy az óvodába lépéstől az óvoda befejezéséig a kapcsolattartást jellemezze
– az együttműködési készség
– a kölcsönösség
– a tisztelet
– az odafigyelés, nyitottság
– a korrekt partneri viszony

A fejlesztés lehetőségei:
▪ A szülők bizalmának elnyerése magas szintű szakmaisággal, emberséggel.
▪ A szülők megfelelő motiválása az együttműködési formák működtetésére.
▪ A különböző kapcsolattartási formák eredményességi, részvételi mutatói alapján megerősítés vagy változtatás
▪ A gyermekek fejlődésével kapcsolatos tájékoztatás rendszeres, objektív, szakmailag megalapozott, dokumentumokkal alátámasztott alkalmazása
▪ A szülők véleményeinek, igényeinek évenkénti megismerésével, felmérésével a kapcsolattartás változtatása, fejlesztése
▪ Az óvoda részéről megnyilvánuló nyitottsággal a szülők jogos kérésének figyelembe vétele.

Az együttműködés formái
A szülők folyamatos, reális, rendszeres tájékoztatást kapnak gyermekük fejlődéséről, óvodai életéről.
• A gyermekek óvodába kerülése előtt családlátogatást kezdeményezünk, valamint ismerkedési lehetőséget szervezünk az óvodában. Mindkét együttműködési formát a tájékozódás és az ismerkedés fontos eszközének tekintjük.
• A szülőtől való elválás megkönnyítése érdekében a „szülős beszoktatást” szorgalmazzuk, ezzel a lehetőséggel hosszantartó hiányzás esetén ismét élhetnek a családok.
• Naponkénti párbeszéd rövid ideig tart, de alkalmat adunk a szülőknek betekinteni a gyermekcsoport életébe, naprakész információkkal szolgálunk.
• Szülő jelenléte a csoportban: főként az átmeneti, „befogadási” időszakban alkalmazzuk, de esetenként célzottan, megbeszélt időpontban megfigyelheti gyermekét a közösségben akár szülői, akár óvónői kezdeményezésre.
• Időpont egyeztetéssel (nyílt nap – nyílt hét) lehetőséget adunk a szülők számára, hogy betekintést nyerjenek gyermekük óvodai életébe.
• Fogadóórán a „négyszemközti” beszélgetés, a közös megoldáskeresés lehetőségét teremtjük meg, korrekt tájékoztatást adunk a gyermekek fejlődéséről.
• Szülői értekezleten alkalmat adunk arra, hogy a szülők megismerkedhessenek az óvoda célkitűzéseivel, s az általánosan érdeklődésre számot tartó témákban eszmecsere alakuljon ki.
• Egyes programok, ünnepélyek, az ezzel összefüggő „munka és játszó délutánok” szervezésével szintén az óvoda és a szülők együttműködését erősítjük. Óvodánkban az ünnepélyek megtartása nyílt, tehát minden szülő részt vehet benne, amennyiben az óvodapedagógusok úgy döntenek. (Mikulás, Advent, Farsang).
• A szülői közösség a választott tagjai által képviseli a szülők jogait, érdekeit, véleményét a törvényben
meghatározott módon és esetekben. Elnökük a szülői képviseletet biztosítja az Egyesített Óvoda szintjén.
• Programok szülőkkel. Hagyomány: apás, anyás, nagyszülős programok szervezése is óvodai kezdeményezéssel. Csoportonként változó, korosztálytól függ.

Az óvoda és a család együttműködése eredményes, ha:
▪ a szülők és az óvoda értékrendje közel azonos, és együttműködő partnerként támogatják a gyermek fejlődését
▪ aktívan részt vesznek az óvoda közösségformáló rendezvényein
▪ részt vesznek az óvónő által kezdeményezett fórumokon
▪ a szülők és a pedagógusok kapcsolatára jellemző a konstruktív együttműködés.