Cím kép

Integráció

Tagóvodánk, mint integráló intézmény befogadó, inkluzív szemlélettel biztosítja a sajátos nevelési igényű gyermekek felvételét, és a többi gyermekkel történő együttnevelését.
Az integráció során a speciális nevelési szükségletű gyermekek számára lehetővé tesszük, hogy a saját korosztályukba tartozó, hasonló eltéréseket nem mutató gyermekekkel együtt vegyenek részt az intézményes nevelésben.
Az integráció célja óvodánkban, hogy már gyerekkorban, amely az elfogadás legmeghatározóbb időszaka, olyan környezetet teremtsünk, ahol elősegíthetjük a sajátos nevelési igényű gyermekek egészséges személyiségfejlődését. Célunk továbbá a megfelelő támogató feltételek biztosítása, amelyhez minden gyermeknek joga van, a másság elfogadása, a gyermekek életminőségének javítása, esélyegyenlőség biztosítása.
Az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, aki a szakértői bizottság szakvéleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartás –szabályozási zavarral) küzd, abban az esetben nyer felvételt óvodánkba, ha az óvodai nevelésen belül, a többi gyermekkel együtt, integrált nevelési keretek között fejleszthető.
A sajátos nevelési igényű gyermekek szakértői vélemény alapján kerülhetnek be az óvodai csoportokba. A gyermekek fejlődését az óvodapedagógusok mellett, szükség szerint konduktor, utazó gyógypedagógus, logopédus is segíti.