Cím kép

Iskolába megyek

 

 

 

 

ISKOLAVÁLASZTÁS

Kisiskolás korban az egyik legfőbb mintát, viselkedési modellt a tanító néni jelenti, ezért igen fontos szempont az iskolaválasztás tekintetében az ő személye is.

Gyermekünket ismerve meg kell találnunk azt a pedagógust, akinek kezei között a leginkább el tudnánk képzelni gyermekünket.

Fontos szempont mindemellett természetesen maga az iskola munkája, eredményei, oktatási programja is, ami szintén meg kell, hogy feleljen gyermekünk igényeinek.

Ne sajnáljuk az időt elmenni minél több oktatási intézmény nyílt napjára, gyűjtsünk minél több tapasztalatot, információt az iskolákról.

 

Iskolai beiratkozás:

A tankötelezettség kezdetén minden gyermeket iskolába kell beiratni.

A 2023/2024. tanévben tanköteles az a gyermek:

– aki az iskolába szükséges fejlettséget elérte,

– aki augusztus 31-ig hatodik életévét betölti.

 

Amit az iskolai beiratkozásról tudni kell:

A szülő, vagy gondviselő a meghirdetett időpontban köteles tanköteles gyermekét beíratni a gyermek lakóhelye szerint illetékes iskola első évfolyamára.

A tankötelezettség teljesítéséért a szülő felelős.

A felvételről az iskola igazgatója dönt.

A gyermeket elsősorban abba az általános iskolába kell felvenni, amelynek körzetében lakik. Amennyiben más iskolába kívánja beíratni, azt a körzeti iskolában is be kell jelenteni, a befogadó nyilatkozatot ki kell adni.

A körzeti iskolába kell bejelenteni azt is, ha a gyermek tanulmányait külföldön kívánja folytatni.

Ha bármilyen kérdésük van iskolaérettséggel kapcsolatban, forduljanak bizalommal hozzánk a részletes, személyre szabott tájékoztatásért!

 

ISKOLAÉRETTSÉG

 

Testi fejlettség

Testi fejlettség tekintetében fontos, hogy az iskolába készülő gyermek teste arányosan fejlett, teherbíró legyen. Ebben a korban mozgása már egyre inkább összerendezett, koordinált, csakúgy, mint kezének finommozgásai. Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés.

Az iskolába készülő gyermek már befolyásolni, szándékosan irányítani képes mozgását, viselkedését, valamint testi szükségleteit.

 

Ép érzékszervek

Az írás, olvasás tanulásához nélkülözhetetlen a jól működő látás és hallás.

 

Pszichés érettség

Pszichés érettség vonatkozásban az iskolába készülő gyermekre az alábbiak jellemző: érdeklődést, mutat környezete felé.

Érzékelése, észlelése jól fejlődik.

Az önkéntelen figyelem és emlékezés mellett megjelenik a szándékos emlékezés és figyelem is.

Gondolkodásában már képes elszakadni a cselekvéstől és szemléletességtől, elemi fogalmi gondolkodása is kezd kialakulni. Egy egészségesen fejlett, iskolába készülő gyermek képes folyamatosan, érthetően kommunikálni, megfelelő hangsúllyal és tempóban.

Türelmesen hallgatja, ha más beszél.

Fontos, hogy az iskolába készülő gyermeknek elemi ismeretei legyenek önmagáról és környezetéről.

Képes legyen pontosan elmondani nevét, lakcímét, szülei nevét és foglalkozását.

Ismerje fel a napszakokat, az évszakokat, vegye észre az időjárás és az öltözködés közti összefüggéseket.

Legyen tisztában a gyalogos közlekedés alapvető szabályaival, valamint azokat gyakorlatban is tudja alkalmazni.

Az iskolába készülő gyermek elemi mennyiségi ismeretekkel rendelkezik.

 

 Gondolkodás

A megfelelő szintű fogalmi gondolkodás előfeltétele az olvasás-, írástanulásnak.

Hat éves korára a gyermeknek spontán el kell végeznie az elemi gondolkodási műveleteket.

 

Szociális érettség

Az iskolaérett gyermek képes a felnőttekkel és kortársaival aktívan, eredményesen együttműködni. Ehhez elengedhetetlenül fontos a szabályokhoz való alkalmazkodni tudás. Az iskolaérett gyermek kellő önfegyelemmel, feladattudattal és felelősségérzettel rendelkezik, melyek fontos kritériumok a későbbi eredményes tanulás szempontjából.